F1 Λας Βέγκας: Καθυστέρηση στο FP2

×

Τάκης Πουρναράκης

Τα προβλήματα ασφαλείας με τα καπάκια αποστράγγισης οδηγούν σε καθυστέρηση τη διαδικασία.

GP ΛΑΣ ΒΕΓΚΑΣ

Όπως ίσως γνωρίζετε το FP1 διακόπηκε για λόγους ασφαλείας. Η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών στο Λας Βέγκας διήρκησε μόλις 8 λεπτά μέσα στα οποία κάποιοι οδηγοί πρόλαβαν να συμπληρώσουν 4-5 γύρους. Τόσο χρειάστηκε για να αποκαλυφθεί ένα σημαντικό πρόβλημα που κανείς δεν είχε προβλέψει παρότι στο παρελθόν έχει ξανασυμβεί  σε Μονακό, Σιγκαπούρη, Μπακού. Στο πάτωμα των μονοθεσίων δημιουργείται υποπίεση λόγω της ταχύτητας του αέρα, η διαμόρφωσή τους το προκαλεί αυτό. Διερχόμενο το μονοθέσιο πάνω από το καπάκι της αποστράγγισης δημιουργεί ένα διαφορικό πίεσης. Η διαφορά πίεσης ανάμεσα στο κάτω μέρος της οπής και στο κάτω μέρος του μονοθεσίου, ήταν τέτοια που ξεπέρασε ένα κρίσιμο μέγεθος, έσπασε το τσιμέντο και το καπάκι εκτοξεύτηκε και καρφώθηκε στο κάτω μέρος του μονοθεσίου της Ferrari του Κάρλος Σάινθ. Τα πλάνα ήταν απίστευτα καθώς η Ferrari τραντάχτηκε ολόκληρη και αμέσως σταμάτησε να λειτουργεί η υβριδική μηχανή αναγκάζοντας τον Ισπανό οδηγό να σταματήσει στην ευθεία. Αμέσως βγήκε κόκκινη σημαία και οι δοκιμές σταμάτησαν.

GP ΛΑΣ ΒΕΓΚΑΣ

Αυτή την ώρα οι άνθρωποι της οργάνωσης σε συνεργασία με τους υπεύθυνους ασφαλείας της FIA, ελέγχουν όλα τα ανοίγματα αποστράγγισης στην πίστα. Καθώς το διαφορικό πίεσης που προκαλεί το μονοθέσιο είναι κυμαινόμενο και αυξάνεται με την ταχύτητα, δεν είναι εύκολο να σιγουρευτούν ότι δε θα ξανασυμβεί κάτι αντίστοιχο. Είναι δεδομένο ότι το FP2 δεν θα γίνει στην ώρα του. Δεν είναι σίγουρο ότι θα γίνει καν. Το σενάριο υλοποίησής του είναι να γίνει στις 02:00 τα ξημερώματα (12: 00 το μεσημέρι Ελλάδος) αν αυτό είναι εφικτό για λόγους ασφαλείας. Υπάρχουν όμως και προβλήματα με την λειτουργία της πόλης, που προφανώς δεν είναι εύκολο να ξεπεραστούν.