Charles Leclerc: Το χρονικό μίας προβληματικής σεζόν

×

Μαρία Ανδρεάδη

Πηγή: https://f1tracktalk.com/ 

Ο Charles Leclerc έχει υποφέρει μία από τις πιο δύσκολες σεζόν φέτος, ιδιαίτερα σε σχέση με άλλους οδηγούς. Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι το 2023 είναι ίσως η χειρότερη χρονιά της καριέρας του και θέλει απλώς να φτάσει στο τέλος της, με την ελπίδα το 2024 να είναι πιο… ευγενικό σε εκείνον.

Charles Leclerc

Η απογοήτευση (και η αγανάκτηση, θα μπορούσαμε να πούμε) έγινε φανερή στον αγώνα της Βραζιλίας όταν, λόγω προβλήματος στα υδραυλικά, ο Μονεγάσκος εγκατέλειψε πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας, στον γύρο σχηματισμού. Αμέσως, μετά τη σύγκρουση με τις μπαριέρες, ακούστηκε να λέει στον ασύρματο: “Γιατί να είμαι τόσο άτυχος;“. Αυτό το… παράπονο είναι αρκετό για να καταλάβει κανείς το πλήγμα που έχει δεχθεί στην αυτοπεποίθησή του.

Αυτό το παράπονο είναι και η αφορμή για να θυμηθούμε μία ολόκληρη σειρά ατυχιών, αστοχιών και προβλημάτων, που έχουν στιγματίσει τη φετινή σεζόν για τον Charles Leclerc και, συνεπώς, για τη Ferrari.

Μπαχρέιν
Παρόλο που ο Μονεγάσκος εκκίνησε τον αγώνα από την 3η θέση, ο πρώτος αγώνας της σεζόν επεφύλασσε μία μεγάλη απογοήτευση. Στον 41ο γύρο, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω προβλήματος στη μονάδα ισχύος, παραδίδοντας έτσι μία θέση του βάθρο στον Fernando Alonso.

Σαουδική Αραβία
Σε συνέχεια του Μπαχρέιν, ο δεύτερος αγώνας της σεζόν υποδέχθηκε τον Leclerc με μία ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση, για την αντικατάσταση εξαρτημάτων στο σύστημα κίνησης της SF-23 του. Ξεκινώντας τον αγώνα του από τη 12η θέση και δεδομένης της περιορισμένης δυναμικής του μονοθεσίου, το έργο της ανάβασης απεδείχθη δύσκολο και κατάφερε να φτάσει μέχρι την 7η θέση.

Αυστραλία
Η 7η θέση στις κατατακτήριες δοκιμές ήταν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τον Μονεγάσκο, όμως κατέληξε στην αμμοπαγίδα ήδη από τον πρώτο γύρο του αγώνα, ύστερα από επαφή με την Aston Martin του Lance Stroll. Μετράμε ήδη δύο εγκαταλείψεις σε τρεις αγώνες…

Μαϊάμι
Κατά τη διάρκεια των δεύτερων ελεύθερων δοκιμών, ο Μονεγάσκος είχε μία σύγκρουση με τις μπαριέρες στη στροφή 8, ενώ στις κατατακτήριες είχε ένα αντίστοιχο περιστατικό στο ίδιο σημείο κι εκκίνησε από την 7η θέση. Στον αγώνα, δεν κατάφερε να βελτιώσει τη θέση του.

Μονακό
Στις κατατακτήριες δοκιμές της πατρίδας του, ο Leclerc δέχθηκε ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση, επειδή εμπόδισε έναν γρήγορο γύρο του Lando Norris. Έτσι, στην πίστα που δεν προσφέρεται για προσπεράσματα, εκκίνησε και τερμάτισε τον αγώνα του στην 6η θέση.

Ισπανία
Μία μόλις εβδομάδα αργότερα, αντιμετώπισε ξανά προβλήματα στις κατατακτήριες δοκιμές -αυτήν τη φορά πιο αποκαρδιωτικά. Εν μέσω παραπόνων για την απόδοση του μονοθεσίου, προκρίθηκε μόλις στη 19η θέση, ενώ αργότερα δέχθηκε ποινή 15 θέσεων για αλλαγές εξαρτημάτων κι έτσι εκκίνησε από το pit lane. Στον αγώνα κατάφερε να ανακάμψει μέχρι την 11η θέση.

Καναδάς
Με το βρεγμένο οδόστρωμα να περιπλέκει την επιλογή ελαστικών στις κατατακτήριες, ο Leclerc ρίσκαρε επιλέγοντας τη μαλακή γόμα, μένοντας εκτός Q3. Στον αγώνα, όμως, εκμεταλλεύτηκε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, καταφέρνοντας να τερματίσει 4ος.

Ουγγαρία
Στον αγώνα, ο Μονεγάσκος μπορεί να πέρασε 6ος τη γραμμή του τερματισμού, όμως δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για υψηλή ταχύτητα στο pit lane, χάνοντας μία θέση από τον George Russell. Εκτός της ποινής, έπεσε θύμα κι ενός pit stop 9 δευτερολέπτων, που περιόρισε τις δυνατότητές του για ένα καλύτερο αποτέλεσμα.

Ολλανδία
Στον πρώτο αγώνα μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, μία ακόμη εγκατάλειψη περίμενε τον Leclerc. Υπό βροχή, έφθειρε το πάτωμα του μονοθεσίου του και την μπροστινή πτέρυγα ήδη από τον πρώτο γύρο, ύστερα από επαφή με τον Oscar Piastri. Αργότερα μέσα στον αγώνα, η Ferrari του ζήτησε να επιστρέψει οριστικά στο γκαράζ.

ΗΠΑ – Τέξας
Ο αγώνας στο Τέξας ήταν αναμφίβολα γλυκόπικρος για την ιταλική ομάδα. Ο Leclerc μπορεί να τερμάτισε 6ος στον αγώνα, αλλά ύστερα από δειγματοληπτικούς ελέγχους της FIA, ανακαλύφθηκε φθορά στη σανίδα του πατώματος της SF-23 μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη, κι έτσι αποκλείστηκε από τον αγώνα.

Βραζιλία
Η Ferrari πανηγύρισε τη 2η θέση του Μονεγάσκου στις κατατακτήριες δοκιμές, αναμένοντας ένα καλό αποτέλεσμα στον κύριο αγώνα της Κυριακής. Ωστόσο, ο αγώνας του έληξε πριν καν ξεκινήσει, καθώς ένα πρόβλημα στο υδραυλικά κατέστησε άκαμπτο το τιμόνι, καταλήγοντας στις μπαριέρες.

Δύο αγώνες απομένουν
Ο Charles Leclerc βρίσκεται αυτήν τη στιγμή 7ος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος κατασκευαστών, με 170 βαθμούς. Ο teammate του, Carlos Sainz, βρίσκεται μπροστά του κατά 22 βαθμούς, ενώ πίσω του καραδοκεί ο George Russell, με 156 βαθμούς.

Δεδομένου ότι πέρσι κατάφερε να ανέβει στο 2ο σκαλί του “βάθρου” του πρωταθλήματος, το μόνο σίγουρο είναι ότι το 2023 θα είναι μία χρονιά που θα θέλει να ξεχάσει…