Η ώρα της κρίσης για Mercedes και Ferrari

×

Πάνος Σεϊτανίδης

Ο έβδομος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος του 2023, θα μας δώσει και μία σαφή εικόνα για το τι να περιμένουμε στη συνέχεια της σεζόν στη Formula 1.

GP ΙΣΠΑΝΙΑΣ

Μετά την ακύρωση του αγώνα στην Ίμολα και το γεγονός πως το σιρκουί στους δρόμους του Μονακό μόνο αντιπροσωπευτικό δεν είναι, εξαιτίας της ιδιαίτερης φύσης αυτής της αργής διαδρομής, η πραγματική ώρα της… κρίσης είναι στην Ισπανία.

Εκεί όπου παραδοσιακά έρχονται κάθε χρόνο τα πρώτα μεγάλα πακέτα αναβαθμίσεων των ομάδων – και όχι τυχαία. Όλες γνωρίζουν πολύ καλά την πίστα του Μονμελό. Όχι μόνο επειδή φιλοξενεί Grand Prix από το 1991 αλλά κυρίως επειδή παραδοσιακά αποτελεί πεδίο δοκιμών εξέλιξης.

GP ΙΣΠΑΝΙΑΣ

Η θεωρία λέει πως όποιος έχει ένα μονοθέσιο που αποδίδει καλά στην Βαρκελώνη, τότε αυτό θα αποδίδει καλά σχεδόν σε όλες τις πίστες, αφού η μήκους 4.657 αγωνιστική διαδρομή, έχει μεικτά χαρακτηριστικά. Έχει μεγάλη ευθεία, έχει γρήγορες καμπές, παρατεταμένες αλλά και αργές.

Κι αν στην περίπτωση της Red Bull Racing RB19 έχουμε ήδη σαφή εικόνα για τη δυναμική της, σε ό,τι αφορά στις Mercedes W14 E Performance και Scuderia Ferrari SF-23, έχουμε μόνο ερωτηματικά.

GP ΙΣΠΑΝΙΑΣ

Η γερμανική ομάδα αποφάσισε πλήρη αλλαγή σχεδιαστικής φιλοσοφίας, με το «ασημί βέλος» να παρουσιάζεται «μεταμορφωμένο» πριν από μία εβδομάδα στο Πριγκιπάτο του Μονακό. Τα zero-pods αποτελούν παρελθόν, η Mercedes υιοθέτησε φιλοσοφία αντίστοιχη της Red Bull στα side-pods και παράλληλα, επειδή στη Formula 1 δεν λειτουργεί η λογική του copy-paste, πραγματοποίησε θεμελιώδεις αλλαγές σε ορατούς αλλά και αθέατους τομείς του μονοθεσίου της.

Κάτι αντίστοιχο αν και σε μικρότερη κλίμακα, έκανε και η Ferrari. Κόντρα στα λόγια του επικεφαλής της, Φρεντ Βασέρ, που υποστήριζε πως δεν θα δούμε μεγάλες αλλαγές στα κόκκινα μονοθέσια, στο Μονμελό είδαμε μία σημαντικά αλλαγμένη SF-23. Με νέο πάτωμα, νέο σχεδιασμό στους καθρέφτες, νέο κάλυμμα κινητήρα και κυρίως, νέου σχεδιασμού side pods.

GP ΙΣΠΑΝΙΑΣ

Οι σαγηνευτικές κούρμπες έχουν μειωθεί και παρότι δεν έχουμε αντιγραφή των side pods της RB19, έχουμε υιοθέτηση της ίδιας φιλοσοφίας «downwash».

Χωρίς να ξεχνάμε την όλο και καλύτερη Aston Martin ή την Alpine που επίσης έχει επιθετικό πρόγραμμα εξέλιξης, όλα τα βλέμματα στη Βαρκελώνη θα είναι στραμμένα στη Mercedes και τη Ferrari. Με την ελπίδα όλων, να μπουν κι αυτές ξανά στις μάχες της κορυφής.

Θα ανταποκριθούν στις προσδοκίες των υποστηρικτών τους και κυρίως των τεχνικών τμημάτων τους; Η απάντηση στην πίστα. Η ώρα της κρίσης έφτασε.