Το επιπλέον - ανούσιο pit stop της Aston Martin εξήγησε ο Alonso

×

Γιώργος Ανανίδας

Ο Fernando Alonso σημείωσε στο Μονακό το καλύτερό του αποτέλεσμα σε Grand Prix της Formula 1 από την Ουγγαρία το 2014, παίρνοντας τη δεύτερη θέση πίσω από τον Max Verstappen. Ο οδηγός της Aston Martin έχει πάρει ήδη πέντε βάθρα το 2023 σε έξι μόλις αγώνες. Αυτή την εβδομάδα, θα έχει την ευκαιρία να τρέξει στην πατρίδα του και πιο συγκεκριμένα στην Καταλονία, όπου είναι ο 8ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Fernando Alonso

Ο Ισπανός ρωτήθηκε για τη λογική της στρατηγικής που επέλεξε η Aston Martin στο Μονακό, η οποία τον έβαλε δύο φορές για pit stop, με το ένα να αποδεικνύεται ανούσιο και αχρείαστο. Η βρετανική ομάδα, έβαλε τον Alonso στα pit για στεγνά ελαστικά λίγο πριν αρχίσει να βρέχει για τα καλά.

Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής, βρισκόταν καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα πίσω από τον πρωτοπόρο Max Verstappen. Η βροχή άρχισε σταδιακά να προκαλεί χάος στην πίστα και η Aston Martin επέλεξε τη μέση γόμα της Pirelli στον 55ο γύρο, πάνω που ο καιρός χειροτέρευε. Μία επιλογή η οποία αποδείχθηκε κάθε άλλο παρά ωφέλιμη.

Ο Alonso ξαναμπήκε φυσικά για pit stop τον ακριβώς επόμενος γύρο, αυτή τη φορά για τη λογική επιλογή που ήταν τα ενδιάμεσα. Την ίδια ώρα, ο Verstappen έκανε μόλις ένα pit stop, γεγονός που τον βοήθησε να κερδίσει τον αγώνα με διαφορά 28 δευτερολέπτων.

Αν η Aston Martin πήγαινε απευθείας στα ενδιάμεσα, τότε ο Ισπανός θα βρισκόταν σε πλεονεκτική θέση για να τελειώσει το σερί της Red Bull Racing το 2023. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής όμως, έδωσε εξήγηση για αυτή την άλογη όπως αποδείχθηκε απόφαση.

«Όταν σταμάτησα την πρώτη φορά, έβρεχε μόνο στις στροφές 5 και 7. Η υπόλοιπη πίστα ήταν εντελώς στεγνή» τονίζει αρχικά ο Alonso.

«Η πρόγνωση του καιρού που είχαμε μίλαγε μόνο για ψιχάλα και μερικές σταγόνες βροχής. Δεν περιμέναμε τέτοια ποσότητα βροχής. Για μένα, ήταν ξεκάθαρο πως η πίστα στον γύρο που σταματήσαμε ήταν εντελώς στεγνή, πέρα από τις στροφές 7 και 8. Οπότε πως να βάλω ενδιάμεσα; Ήταν στεγνά εντελώς στο 99% της πίστας» αποκαλύπτει ο οδηγός της Aston Martin.

«Είχαμε μεγάλη απόσταση με τους πίσω, επομένως το να βάλουμε στεγνά και αν χρειαζόταν ενδιάμεσα, ήταν εφικτό. Εκείνο το ενάμισι λεπτό που έπρεπε να περάσω από τις στροφές 5, 6, 7 και 8 ξανά, άλλαξε εντελώς ο καιρός. Κι έτσι, ο γύρος εξόδου με τα στεγνά ήταν δύσκολος με την βρεγμένη πίστα. Αλλά τον γύρο που σταματήσαμε, η πίστα ήταν στεγνή» αναφέρει ο Fernando Alonso.