Μελβούρνη - Βέγκας μέσω ΑΝΤ1+: Συνέντευξη Ίαν Χόλμς

×

Του Τάκη Πουρναράκη

Ο διευθυντής τηλεοπτικών δικαιωμάτων της F1 θεωρεί πως το ΑΝΤ1+ είναι η ιδανική πλατφόρμα για τη νέα εποχή όπου το άθλημα ισορροπεί με το θέαμα. 

Η Formula 1 τα τελευταία χρόνια έχει κάνει μια σημαντική επένδυση στο θέαμα που πλαισιώνει τα GP και ένα σημαντικό άνοιγμα σε κοινά που δεν είναι παραδοσιακά. Όπως τους νέους σε ηλικία, πολυπληθείς χώρες, άτομα που καταναλώνουν περιεχόμενο κατ’ επιλογή αλλά και όλους όσοι ενδιαφέρονται για την lifestyle πλευρά. Η επικοινωνία μέσω των κοινωνικών δικτύων είναι σε προτεραιότητα και η απήχηση εξίσου μεγάλη με τον παραδοσιακό τρόπο προβολής. Σε μια σπάνια συνέντευξή του ο media rights director της F1, Ian Holmes αναλύει τα καινούργια δεδομένα και εξηγεί γιατί, στη νέα εποχή, μια πλατφόρμα όπως ο ΑΝΤ1+ είναι ιδανική για την κάλυψη της F1 όλες τις στιγμές και όχι μόνο στις δυο ώρες ενός αγώνα. 

Ίαν Χόλμς

Ίαν, καλωσόρισες στη χώρα μας. Η πρώτη ερώτηση αφορά την τηλεοπτική παραγωγή ενός αγώνα F1, πόσα άτομα χρειάζονται, πόσες κάμερες χρησιμοποιούνται;

Είναι αρκετοί. Έχει αλλάξει αρκετά ο τρόπος τελευταία, ειδικά όταν η παραγωγή γίνεται επί τόπου, είναι περίπου 150 άτομα. Καλύπτουν τα πάντα, από κάμεραμαν, ηχολήπτες, ο συγχρονισμός της εικόνας με τα συστήματα χρονομέτρησης. Έχουμε πάνω από 40 κάμερες ανάλογα τον αγώνα. Κάνουμε αρκετή παραγωγή από μακριά, δηλαδή το μεγαλύτερο μέρος γίνεται από τα κεντρικά μας, στο Κεντ λίγο έξω από το Λονδίνο. Έχουμε περίπου 140 άτομα μόνο εκεί. Οπότε αναγκαστικά το υλικό που λαμβάνουμε δουλεύεται προφανώς επί τόπου. Μετά μετά το υλικό, μεταφέρεται στην Αγγλία, όπου έχουμε άλλα 140 άτομα στα στούντιο όπου δουλεύουν πάνω σε αυτό.

Η Formula 1 πρέπει να έχει την κορυφαία τηλεοπτική κάλυψη από όλα, τα παγκόσμιας εμβέλειας, αθλητικά γεγονότα….

Κοιτάξτε, αν σκεφτείτε το πού έχουμε αγώνες και πόσο συχνά έχουμε αγώνες, δηλαδή τις πολλές και διαφορετικές χώρες, πρέπει να κινούμαστε γρήγορα από τη μία χώρα στην άλλη, οπότε υπάρχει ένα πολύ “σοφιστικέ” σύστημα που χρησιμοποιούμε. Όπως προ είπα, επιταχύναμε τα σχέδιά μας, για να μπορούμε να κάνουμε όλο και περισσότερη παραγωγή απομακρυσμένα την περίοδο του κορωνοϊού. Ήταν μία ευκαιρία να γλιτώσουμε τη μετακίνηση ανθρώπων. Οπότε τώρα έχουμε πολύ λιγότερους ανθρώπους που πάνε στους αγώνες και πολύ περισσότερους που κάνουν την παραγωγή πίσω στην Αγγλία.

Ίαν Χόλμς

Δώσε μας μία ιδέα για το πώς το σήμα από την Αυστραλία π.χ. φτάνει στην τηλεόρασή μας στην Ελλάδα…

Προφανώς, η Αυστραλία είναι το πιο απομακρυσμένο μέρος, οπότε ούτε εμείς έχουμε σήμα όπως στα Ευρωπαϊκά GP. Το σήμα αναγκαστικά το παίρνουμε απευθείας από τη Μελβούρνη, το μεταφέρουμε στην Αγγλία, μας παίρνει περίπου 120-160 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Τα πλάνα ενώνονται στην Αγγλία, οπότε ο παραγωγός και ο σκηνοθέτης παράγουν την εκπομπή στην Αγγλία και έπειτα από τα κεντρικά μας στο Κεντ, ανεβαίνουν σε δορυφόρο. Μετά ο δορυφόρος μεταφέρει το σήμα στην Ελλάδα, το Μαρούσι κατεβάζει το υλικό από αυτόν τον δορυφόρο και έπειτα διασκορπίζεται από τα κεντρικά του ΑΝΤ1 στην Ελλάδα. Αυτό το κομμάτι από μόνο του θέλει 1-2 δευτερόλεπτα. Οπότε μιλάμε για μία διαδικασία 3-4 δευτερολέπτων.

Από την Αυστραλία, στο κανάλι μας. Είναι πολύ εντυπωσιακό. Είναι πολύ γρήγορο. Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε τη Formula 1 να συνδυάζει μοναδικά το άθλημα με το θέαμα. Είναι στρατηγική επιλογή της Liberty Media;

Ναι, δεν είναι μυστικό πως όταν η Liberty αγόρασε την επιχείρηση θα την τρέχαμε πλέον με συγκεκριμένο τρόπο για πολλά χρόνια. Ο Μπέρνι Έκλεστον που έτρεχε την επιχείρηση, την έτρεχε με δικό του τρόπο. Έγινε δημοφιλές αυτό, πήγε καλά. Νομίζω η ευκαιρία που είδε η Liberty όταν αγόρασε τη διοργάνωση, ήταν η δυνατότητα να ενώσει την ψυχαγωγία με τον αθλητισμό. Στο τέλος της ημέρας, βρισκόμαστε σε μία εταιρεία ψυχαγωγίας. Αν περιμένουμε ο κόσμος να παρακολουθεί Formula 1, τότε πρέπει να προσφέρουμε ψυχαγωγία και αυτή η ψυχαγωγία μπορεί να έρθει σε διαφορετικές μορφές. Πρέπει να σκεφτόμαστε τους ανθρώπους που κάθονται σπίτι και βλέπουν από την τηλεόραση, πρέπει να σκεφτούμε αυτούς που βλέπουν από κοντά τους αγώνες. Κάθε αγώνας είναι ένα γεγονός τριών ημερών, άρα πρέπει να βεβαιωθούμε πως γίνονται αρκετά για να κρατήσουμε την προσοχή τους. Δεν ανταγωνιζόμαστε μόνο άλλα αθλήματα, αλλά και τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους κάποιοι θέλουν να περνούν τον χρόνο τους. Τα παιχνίδια (esports) για παράδειγμα, είναι κάτι που γίνεται όλο και πιο δημοφιλές. Πρέπει να βεβαιωθούμε, πως αν είναι να κάνουμε τον κόσμο να δει Formula 1, να απολαύσει τη Formula 1, τότε θέλουμε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία ενδιαφέροντος Οπότε, σίγουρα έχει διανυθεί πολύς δρόμος από όταν η Liberty Media ανέλαβε την επιχείρηση και επικεντρώθηκε στην ψυχαγωγία, είτε είναι στη μορφή της μουσικής, είτε στη μορφή διαφορετικών τύπων θεάματος. Είμαστε πολύ πιο ενεργοί πλέον στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έχουμε συνειδητοποιήσει, ότι είναι πολύ σημαντικό το υλικό κατ’ επιλογή στα μέσα, με τον τρόπο που ο κόσμος το καταναλώνει. Επομένως, θέλουμε να βεβαιωθούμε πως έχουμε συναρπαστικά πράγματα να προσφέρουμε σε όσες περισσότερες μορφές είναι δυνατόν.

Ίαν Χόλμς

Φυσικά για το αμερικάνικο κοινό είναι ένας μοναδικός συνδυασμός αθλητισμού και θεάματος, «ας πάμε στο Λας Βέγκας να κάνουμε έναν νυχτερινό αγώνα».

Ναι, η Formula 1 έχει θαυμαστές στις Ηνωμένες Πολιτείες εδώ και πολλά χρόνια, αλλά είναι λίγοι, πολύ λίγοι. Πολύ παθιασμένοι, εξαιρετικοί γνώστες. Αυτό όμως που έχουμε δει τα τελευταία 2-3 χρόνια, είναι μία εξάπλωση στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Όστιν, Μαϊάμι και τώρα Λας Βέγκας…

Ακριβώς. Τρέξαμε στο Μαϊάμι για πρώτη φορά πέρυσι, ήταν πολύ επιτυχημένο. Και μετά εμφανίσαμε το αθλητικό αποκορύφωμα της χρονιάς, έναν νυχτερινό αγώνα στο Λας Βέγκας. Πάνω στη λεωφόρο Strip, έξω από το Bellagio, βράδυ Σαββάτου. Νομίζω, πως θα είναι πολύ εντυπωσιακό. Έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας για να φτάσουμε εκεί, αλλά έχουμε αυτοπεποίθηση καθώς είμαστε εμείς οι οργανωτές.

Η Liberty Media είναι ο οργανωτής σε αντίθεση με όλες τις άλλες πίστες, αυτή είναι η διαφορά…

Ναι, είναι ένα διαφορετικό “μοντέλο” συγκριτικά με τους αγώνες σε άλλες χώρες. Οπότε αναλαμβάνουμε την ευθύνη της οργάνωσης του γεγονότος εξ’ ολοκλήρου. Έχουμε πολύ καλούς συνεργάτες, επομένως ανυπομονούμε.

Ίαν Χόλμς

Θα γίνει αγώνας στο Λονδίνο ή θα επιστρέψετε στη Νότια Αφρική; Γνωρίζω πως θα απαντήσετε «όχι» επισήμως, αλλά τρέχει κάτι τέτοιο;

Ποτέ μη λες ποτέ. Μια φορά το χρόνο, κάποιος γράφει ένα άρθρο για αγώνα στους δρόμους του Λονδίνου και οι άνθρωποι υπέρ ενθουσιάζονται και ζωγραφίζουν διάφορες πίστες. Δεν είναι στα σχέδιά μας αυτή τη στιγμή, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με το Σίλβερστον.

Αλλά εντάξει, το Λονδίνο είναι μία εξαιρετική πόλη, μία πολύπλοκη πόλη. Θα είναι φοβερό να έχουμε κάποια στιγμή αγώνα εκεί, αλλά δεν είναι κάτι στο οποίο αφοσιωνόμαστε τώρα. Δεν έχουμε κρύψει, ότι θα θέλαμε να οργανώσουμε αγώνα στην Αφρική. Είμαστε ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα, θεωρούμε σημαντικό να έχουμε αγώνα σε κάθε ήπειρο.

Θα επιστρέψετε στο Κυαλάμι;

Στο Κυαλάμι ναι, είναι μία εξαιρετικά καλή πίστα στο Κυαλάμι. Δουλεύουμε σκληρά, για να δούμε αν υπάρχει πιθανότητα να οργανώσουμε αγώνα και εκεί.

Θέλω να ρωτήσω για τους Κινέζους, παρακολουθούν τις προσπάθειες του Ζου;

Όσον αφορά στην Κίνα, από τη μία πλευρά είναι απογοητευτικό για όλους μας που δεν τρέχουμε εκεί τα τελευταία χρόνια. Όπως γνωρίζετε, έπρεπε να ακυρώσουμε τον αγώνα στη Σανγκάη, ελπίζαμε πως θα επιστρέψουμε τον επόμενο χρόνο. Αυτό όμως, είναι καταλύτης το να έχουμε έναν αγώνα ξανά σε αυτή τη χώρα. Το ότι δεν είχαμε αγώνα εκεί πρόσφατα, ίσως μας κράτησε λίγο πίσω. Έχουμε όμως, έναν Κινέζο οδηγό στο πρόσωπο του Ζου, έχει πολλούς ακόλουθους στην Κίνα. Είναι σημαντικό το ότι βρίσκεται εκεί από μόνος του, είναι καλός οδηγός. Έχει ανανεώσει και θα τον έχουμε και του χρόνου. Θέλουμε πολύ να επιστρέψουμε στη Σανγκάη, στον αγώνα εκεί και να συνεχίσουμε να “χτίζουμε” το άθλημα στην Κίνα.

Ίαν Χόλμς

Το πλάνο για τις μηδενικές εκπομπές άνθρακα; Η Formula 1 έχει θέσει αυτόν τον στόχο για το 2030. Μπορείς να μας δώσεις μία ιδέα για αυτό το σημαντικό βήμα;

Νομίζω, ότι αυτό είναι ένα από τα πιο σημαντικά θέματα για εμάς, όπως για κάθε άθλημα και για κάθε δραστηριότητα. Το λαμβάνουμε πολύ σοβαρά, μαζί με την ποικιλία ευκαιριών που προσπαθούμε να εξελίξουμε. Ανέφερες το μηδενικό άνθρακα το 2030, πιθανότατα ένα από τα μεγαλύτερα βήματα που θέλουμε να κάνουμε από το 2026. Να έχουμε μία απόλυτα βιώσιμη διύλιση καυσίμου. Πιστεύουμε, πως αυτή είναι η κατεύθυνση όχι μόνο για εμάς αλλά για τη γενικότερη οικονομία. Θα κάνουμε ένα μεγάλο βήμα για ένα πολύ πιο βιώσιμο μέλλον. Πέρα από αυτό, αναγνωρίζουμε ότι έχουμε ευθύνη, οργανώνουμε αυτά τα τεράστια γεγονότα σε πολλές διαφορετικές χώρες. Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας πώς κάνουμε τις δουλειές, όπως αναφέραμε πριν την απομακρυσμένη παραγωγή. Δουλεύουμε πολύ σκληρά με κάθε έναν από τους οργανωτές, για να έχουμε ένα βιώσιμο γεγονός.

Όπως στο Μπαχρέιν για παράδειγμα…

Ναι ακριβώς είτε είναι το πέταμα χρησιμοποιημένων πλαστικών, είτε η χρήση βιώσιμης ενέργειας. Υπάρχουν τόσες διαφορετικές πτυχές που επικεντρωνόμαστε παραδοσιακά πάνω στο μονοθέσιο, αλλά πρέπει να πάμε και πέρα από αυτό. Δουλεύουμε πάρα πολύ σκληρά, για να κάνουμε τη διαφορά.

Η τελευταία ερώτηση αφορά στην κάλυψη της Formula 1 στην Ελλάδα, το νέο της «σπίτι» στον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+, όπου βλέπουμε και αγώνες Formula 2 και Formula 3.

Είμαι πολύ αισιόδοξος βλέποντας τι έχετε κάνει εδώ σήμερα. Είμαστε ενθουσιασμένοι που βρισκόμαστε στον ΑΝΤ1, έναν από τους μεγαλύτερους σταθμούς στην Ελλάδα. Θεωρούμε πως είναι η τέλεια πλατφόρμα για εμάς.

Δείτε την συνέντευξη: