Τεχνολογία

01 Δεκεμβρίου 2020 06:55

Cyber Week: Συμβουλές για ασφαλείς ηλεκτρονικές συναλλαγές

Πρακτικές οδηγίες από την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας για την εβδομάδα προσφορών.

 

Με ανακοινωση που εξέδωσε η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, ενημερώνει και προειδοποιεί τους καναταλωτές, ενόψει της εβδομάδας προσφορών, ότι: 

"Από τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020 (δηλ. την πρώτη Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών που εορτάζεται στις Η.Π.Α.), αναμένεται να ξεκινήσει και αυτή τη χρονιά η εβδομάδα προσφορών με την ονομασία «Cyber Week», κατά τα πρότυπα της αμερικανικής “Cyber Monday”. Κατά το διάστημα αυτό, μια πλειάδα ηλεκτρονικών καταστημάτων παράσχουν προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, στο οποίο δίνεται η ευκαιρία να αγοράσει διαδικτυακά σε τιμές προσφοράς προϊόντα που ενδεχομένως δεν μπορούσε να αποκτήσει στην αρχική τους τιμή.

Πέραν των συμβουλών που έπονται, οι καταναλωτές οφείλουν, για τη καλύτερη ενημέρωση και προάσπιση των καταναλωτικών, αλλά και εν γένει, δικαιωμάτων τους, να πληροφορηθούν το περιεχόμενο της ισχύουσας, σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο, νομοθεσίας, που είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της Ε.Ε.Κ.Ε. και συνοψίζεται αφενός στο Π.Δ. 131/2003 (ΦΕΚ Α’ 116/16-5-2003)«Προσαρμογή στην Οδηγία 2000/31 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με ορισμένες νομικές πτυχές των υπηρεσιών της κοινωνίας της πληροφορίας, ιδίως του ηλεκτρονικού εμπορίου, στην εσωτερική αγορά. (Οδηγία για το ηλεκτρονικό εμπόριο)», στο Νόμο 2251/1994 περί Προστασίας των καταναλωτών (ΦΕΚ 191 Α’ -16.11.1994) και τον Κώδικα Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο (ΦΕΚ 969 Β’ – 22.03.2017)

Για υπεύθυνες λοιπόν αγορές οι καταναλωτές πρέπει να λάβουν υπόψη τους τα εξής:

Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου, όπως είναι η CyberWeek, έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι “πρέπει” να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά. Αντίδοτο στην διαδεδομένη πρακτική, είναι η αυξημένη καταναλωτική συνείδηση".