Συνδικαλιστικά

01 Ιουνίου 2017 21:59

Μηχανοδηγοί ΤΡΑΙΝΟΣΕ: σε “απαξίωση” ο ελληνικός σιδηρόδρομος

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, αναδεικνύουν παθογένειες και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου.

 

Σε “καθεστώς απαξίωσης” βρίσκεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος, όπως κατήγγειλε σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης.

Οι μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέδειξαν τις παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου, επισημαίνοντας πως παρά τα τεράστια ποσά που έχουν ξοδευτεί κατά καιρούς, ακόμα και σήμερα το μεγαλύτερο μέρος των έργων δεν έχει ολοκληρωθεί, ενώ η σιδηροδρομική υποδομή έχει λεηλατηθεί σε μεγάλο μέρος της και το τροχαίο υλικό έχει απαξιωθεί.

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, κατήγγειλαν τη μη λειτουργία των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, τα οποία θα είχαν οδηγήσει στην αποτροπή του. Παραθέτοντας αναλυτικά την κατάσταση του εγχώριου σιδηροδρομικού δικτύου, ο Πρόεδρος της ΠΕΠΕ Κώστας Γενιδούνιας, υποστήριξε πως «το πόρισμα για το Άδενδρο βγήκε πολύ εύκολα» ζητώντας τον καταμερισμό ευθυνών, αλλά και τη λήψη των αναγκαίων μέτρων, ώστε να τεθούν επιτέλους σε λειτουργία τα φωτοσήματα και η τηλεδιοίκηση στο σύνολο της γραμμής και όχι αποσπασματικά, όπως συμβαίνει σήμερα.

Μάλιστα, όπως είπαν, τόσο ο Γενικός Γραμματέας της ΠΕΠΕ, Βασίλης Τουρλής, όσο και ο Αντιπρόεδρος, Σπύρος Συρόπουλος, εάν και έχουν δαπανηθεί δισ. ευρώ στον σιδηρόδρομο, εντούτοις βασικές υποδομές (η ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοένα και παρατείνεται, συνεχές πλιάτσικο της γραμμής, απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό) και συστήματα (GSMR και ECTS) υπολειτουργούν ή και απαξιώνονται.

Παράλληλα, αναφερόμενοι «στην τεράστια έλλειψη προσωπικού στον κλάδο τους και όχι μόνο», είπαν ότι 260 μηχανοδηγοί εργάζονται σήμερα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπογράμμισαν ότι με τον νόμο 3891 του 2010, 120 μετατάχθηκαν σε άλλες υπηρεσίες και μάλιστα 45 εξ αυτών υποχρεωτικά, και μόλις 4 επέστρεψαν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με καθεστώς απόσπασης από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Οι μηχανοδηγοί καταγράφουν την κατάσταση που επικρατεί στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αναφέροντας τα παρακάτω προβλήματα:

Γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης

Προαστιακός Αθήνας (αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» - Κιάτο)

Προαστιακός Αθήνας (Προς Χαλκίδα και Πειραιά)

Για Μακεδονία - Θράκη

Εμπορικά τρένα