Πολιτική

04 Ιουλίου 2020 09:49

Ψηφιακό κράτος: ο απολογισμός για την έκδοση πιστοποιητικών και αιτήσεων

Τι δείχνει ένας σύντομος απολογισμός των μέχρι σήμερα αποφάσεων - «σταθμών» στην διαδικασία μετατροπής σε ένα ψηφιακό κράτος.

 

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης συστάθηκε στις 8 Ιουλίου 2019. Πρωταρχικός στόχος του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη υπήρξε από την πρώτη στιγμή ο ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας. Ποιες αλλαγές έχουν γίνει όμως μέχρι σήμερα και ποιοι είναι οι βασικοί πυλώνες του υπουργικού έργου; Τι δείχνει ένας σύντομος απολογισμός των μέχρι σήμερα αποφάσεων - «σταθμών» στην διαδικασία μετατροπής σε ένα ψηφιακό κράτος.

1. gov.gr

Η ψηφιακή πύλη άρχισε να λειτουργεί από 21-03-2020 με 501 ήδη υπάρχουσες υπηρεσίες + υπεύθυνη δήλωση και εξουσιοδότηση. Κεντρική φιλοσοφία είναι ότι το κράτος είναι ένα και ως ένα πρέπει να λειτουργεί. Κάθε νέα υπηρεσία του Δημοσίου ψηφιοποιείται σύμφωνα με τα πρότυπα του gov.gr και εντάσσεται σε αυτό. Ποια είναι η σημερινή εικόνα:

2. Απλουστεύσεις διαδικασιών

3. Στρατηγικές ταυτοποίησης του πολίτη

4. Τηλεπικοινωνίες

5. Ψηφιακές δεξιότητες

6. Δεδομένα

Με υπουργική Απόφαση ορίστηκαν οι επιχειρησιακές και τεχνικές λεπτομέρειες για την διάθεση ανοικτών δεδομένων από κρίσιμα μητρώα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης, υλοποιώντας το πλαίσιο που έθεσε ο νόμος 4305/2014.

Συγκεκριμένα:

7. Κυβερνοασφάλεια