Ποιες αθέμιτες πρακτικές εταιριών είσπραξης και διαχείρισης απαιτήσεων, μπήκαν "στο μικροσκόπιο" του Υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο επέβαλε χρηματικές κυρώσεις.
Διοικητικά πρόστιμα συνολικού ύψους 305.000 ευρώ σε τρεις Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις επέβαλε το Υπουργείο Ανάπτυξης για παραβίαση της Νομοθεσίας, κατόπιν εξέτασης καταγγελιών στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.
Συγκεκριμένα:
Α. Επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 65.000 ευρώ σε εταιρία, σε εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 3758/09, για τους εξής λόγους:
Β. Επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 60.000 ευρώ σε εταιρία. Σε εφαρμογή του άρθρου 13α του ν. 2251/1994, για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές διαπιστώθηκε αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην επεξεργασία αιτήματος δανειοληπτών, που αφορά σε αποστολή δοσολογίου και βεβαίωσης καταβολών στο πλαίσιο ρύθμισης δυνάμει δικαστικής απόφασης του ν. 3869/2010.
Γ. Επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 90.000 ευρώ σε εταιρία. Σε εφαρμογή του άρθρου 13α του ν. 2251/1994, για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές διαπιστώθηκε μη ανταπόκριση της εταιρίας σε αιτήματα δανειοληπτών που αφορούσαν σε αποστολή δοσολογίου και αριθμού λογαριασμού εξυπηρέτησης για την καταβολή των ποσών που όριζε η δικαστική ρύθμιση.
Δ. Επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 90.000 ευρώ σε εταιρία, σε εφαρμογή του άρθρου 13α του ν. 2251/1994, για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Συγκεκριμένα διαπιστώθηκε:
Στη σχετικά ανακοίνωση αναφέρεται: «Το Υπουργείο Ανάπτυξης διενεργεί εντατικούς ελέγχους για την τήρηση της νομοθεσίας που ρυθμίζει τη λειτουργία των εισπρακτικών εταιρειών και συμπεριφορές που την παραβιάζουν δεν γίνονται αποδεκτές. Από τον Σεπτέμβριο του 2023 μέχρι και σήμερα έχουν επιβληθεί πρόστιμα συνολικού ύψους 1.825.000 ευρώ».
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Η κυβέρνησή μας είναι αποφασισμένη να διασφαλίσει ότι οι εισπρακτικές εταιρείες θα λειτουργούν με σύννομο, υπεύθυνο και ηθικό τρόπο. Αθέμιτες πρακτικές και συμπεριφορές που προσβάλλουν τους πολίτες δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές. Οι προσπάθειές μας για την ενίσχυση του πλαισίου προστασίας των καταναλωτών και την διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς συνεχίζονται αμείωτες».
Το καταναλωτικό κοινό μπορεί να ενημερώνεται για θέματα που αφορούν την προστασία του καταναλωτή στην γραμμή 1520 καθώς και να υποβάλλει καταγγελίες για παραβάσεις της καταναλωτικής νομοθεσίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://kataggelies.mindev.gov.gr/ .
Μάθιου Πέρι: Ποινική έρευνα για τον θάνατο του “Τσάντλερ”
Αρτέμιδα: Μωρό απεγκλωβίστηκε από φλεγόμενο διαμέρισμα (εικόνες)