Αναλυτικά τα βήματα που θα ακολουθούν όσοι θέλουν να ζητήσουν και να πάρουν ΑΦΜ για τους ίδιους ή τα προστατευόμενα μέλη της οικογένειάς τους.
Στη λειτουργία δύο νέων ψηφιακών εφαρμογών που αναβαθμίζουν την εξυπηρέτηση και διευκολύνουν τον πολίτη προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, από την Παρασκευή 1η Δεκεμβρίου 2023: Πρόκειται για την εφαρμογή ΑΦΜ και Κλειδάριθμος, για ταυτόχρονη απόδοση ΑΦΜ και Κλειδαρίθμου σε φυσικά πρόσωπα, και την εφαρμογή Κλειδάριθμος, για έκδοση Κλειδαρίθμου σε φυσικά και μη φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν ήδη ΑΦΜ και θέλουν να εγγραφούν/επανεγγραφούν στις ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της Αρχής,
«Με τις δύο νέες ψηφιακές διαδικασίες:
Αιτήματα μπορούν να υποβάλλονται πλέον ψηφιακά και μέσω εκπροσώπου, με τη χρήση των κωδικών του TAXISnet. Στην περίπτωση αυτή, η ΑΑΔΕ ελέγχει μόνο την ύπαρξη νόμιμης σχέσης εκπροσώπησης ή εξουσιοδότησης και καταργείται εφεξής η ανάγκη επίσκεψης του εκπροσώπου στη ΔΟΥ ή ραντεβού στο myAADElive για την ταυτοποίησή του. Εξαλείφεται έτσι ένας μη απαιτούμενος λόγος επίσκεψης πολιτών στις ΔΟΥ.
Ι. ΑΦΜ και Κλειδάριθμός: Από την 1/12/2023, τα αιτήματα όλων των φυσικών προσώπων για απόδοση ΑΦΜ Κλειδαρίθμου κι και έκδοση κωδικών TAXISnet υποβάλλονται αποκλειστικά μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr), στην εφαρμογή «ΑΦΜ & Κλειδάριθμος». Ο χρήστης μπορεί να υποβάλλει αίτημα για τον εαυτό του ή για λογαριασμό άλλου προσώπου, ενεργώντας ως νόμιμος εκπρόσωπος ή εξουσιοδοτημένο τρίτο πρόσωπο. Για τους φορολογουμένους οι οποίοι αιτούνται και λαμβάνουν για πρώτη φορά ΑΦΜ δημιουργείται ταυτόχρονα και λογαριασμός TAXISnet με την έκδοση κωδικών και Κλειδαρίθμου, χωρίς επιπρόσθετη δική τους ενέργεια πέρα από την ανάγκη ενεργοποίησης του λογαριασμού. Τα βήματα για την απόκτηση ΑΦΜ και Κλειδαρίθμου θα είναι τα εξής:
A. Αίτηση από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο:
1. Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει την αίτησή του στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) / ΑΦΜ & Κλειδάριθμος / ΑΦΜ & Κλειδάριθμος
2. Επιλέγει τον τρόπο ταυτοποίησής του, είτε μέσω βιντεοκλήσης στην υπηρεσία myAADElive, είτε με φυσική παρουσία κατόπιν ραντεβού στη ΔΟΥ.
3. Ο ΑΦΜ και ο Κλειδάριθμος αποστέλλονται με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει ο ενδιαφερόμενος.
Β. Αίτηση από νόμιμο εκπρόσωπο (π.χ. γονέα τέκνου) ή φορολογικό εκπρόσωπο ή εξουσιοδοτημένο τρίτο πρόσωπο:
1. Ο εκπρόσωπος υποβάλλει την αίτηση του στην ψηφιακή πύλη myAADE / ΑΦΜ & Κλειδάριθμος / ΑΦΜ & Κλειδάριθμος
2. Εάν πρόκειται για νόμιμη εκπροσώπηση, υποβάλλει τα κατά περίπτωση δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη σχέση, όπως του υποδεικνύονται από την εφαρμογή. Εάν πρόκειται για εξουσιοδοτημένη εκπροσώπηση, επισυνάπτει ειδική εξουσιοδότηση ότι ενεργεί ως εκπρόσωπος. Σχετικό υπόδειγμα είναι αναρτημένο εντός της εφαρμογής
3. Δεν απαιτείται ταυτοποίηση του εκπροσώπου, δεδομένου ότι αυτός έχει υποβάλει την αίτηση με χρήση των κωδικών του TAXISnet.
4. Κατόπιν επιβεβαίωσης των στοιχείων της αίτησης και της εξουσιοδότησης (εφόσον πρόκειται για εξουσιοδοτημένη εκπροσώπηση) από υπάλληλο της ΑΑΔΕ, χορηγείται ΑΦΜ και Κλειδάριθμος και τα δεδομένα (ΑΦΜ, κωδικοί πρόσβασης και Κλειδάριθμος) αποστέλλονται ως εξής:
ΙΙ. Κλειδάριθμος: Από την 1/12/2023, τα φυσικά και μη φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν ήδη ΑΦΜ και επιθυμούν να εγγραφούν στις ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, υποβάλλουν αίτηση για Κλειδάριθμο αποκλειστικά μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr), στην εφαρμογή Κλειδάριθμος. Ο χρήστης μπορεί να υποβάλλει αίτημα για τον εαυτό του (εφόσον είναι φυσικό πρόσωπο) ή για λογαριασμό άλλου φυσικού ή μη φυσικού προσώπου, ενεργώντας ως νόμιμος εκπρόσωπος ή εξουσιοδοτημένο τρίτο πρόσωπο. Τα βήματα για την απόκτηση Κλειδαρίθμου είναι τα εξής:
A. Αίτηση από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο (αν πρόκειται για φυσικό πρόσωπο):
1. Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει την αίτησή του στην ψηφιακή πύλη myAADE /ΑΦΜ & Κλειδάριθμος / Κλειδάριθμος
2. Με την υποβολή της αίτησης γίνεται αυτοματοποιημένος έλεγχος ταυτοποίησης του αριθμού κινητού τηλεφώνου του, μέσω διαλειτουργικότητας με τα πιστωτικά ιδρύματα που είναι εγκατεστημένα στην Ελλάδα ή/και με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας.
Β. Αίτηση από νόμιμο εκπρόσωπο (π.χ. γονέα τέκνου) φυσικού ή μη φυσικού προσώπου ή φορολογικό εκπρόσωπο ή εξουσιοδοτημένο τρίτο πρόσωπο:
1. Ο εκπρόσωπος υποβάλλει την αίτηση του στην ψηφιακή πύλη myAADE/ ΑΦΜ & Κλειδάριθμος/Κλειδάριθμος από την κατάλληλη επιλογή για φυσικό ή μη φυσικό πρόσωπο.
2. Εάν υπάρχει νόμιμη σχέση, ήδη καταγεγραμμένη στο Φορολογικό Μητρώο, η διαδικασία ολοκληρώνεται πλήρως αυτοματοποιημένα, χωρίς παρέμβαση υπαλλήλου. Εάν υπάρχει σχέση εξουσιοδότησης, ο εκπρόσωπος επισυνάπτει την ειδική εξουσιοδότηση, υπόδειγμα της οποίας είναι αναρτημένο εντός της εφαρμογής.
3. Δεν απαιτείται ταυτοποίηση του εκπροσώπου, δεδομένου ότι αυτός έχει υποβάλει την αίτηση με χρήση των κωδικών του TAXISnet.
4. Εάν πρόκειται για νόμιμη εκπροσώπηση, η διαδικασία ολοκληρώνεται αυτόματα. Εάν πρόκειται για εξουσιοδοτημένη εκπροσώπηση, κατόπιν επιβεβαίωσης της εξουσιοδότησης από υπάλληλο της ΑΑΔΕ, τα δεδομένα (ΑΦΜ, κωδικοί πρόσβασης και Κλειδάριθμος) αποστέλλονται ως εξής:
Για οποιαδήποτε ερώτηση σχετικά με τα ανωτέρω οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ:213-1621000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες: Δευτέρα - Παρασκευή, 07:30 - 17:00».
“Έλενα Βενιζέλου”: Παύθηκε η Διοικήτρια - “Ξεπάγιασαν” νεογνά, λεχώνες και καρκινοπαθείς
Υπόθεση Φρέντη Μπελέρη: Η Ελλάδα προσέφυγε στο Συμβούλιο Μόνιμων Αντιπροσώπων της ΕΕ
Επίδομα παιδιού - Α21: πότε ανοίγει η πλατφόρμα για αιτήσεις